Likvidácia Majetok

Text

Čo treba robiť pri vzniku škodovej udalosti?

Ihneď  po vzniku škody

  • Zmiernenie následkov škody: Zabezpečte, aby sa škoda nezväčšovala (napr. oprava poškodeného vodovodného potrubia, provizórna oprava strešnej krytiny atď.)
  • Zdokumentujte vzniknutú škodu: Pripravte fotodokumentáciu všetkých poškodených vecí aj celkový pohľad na udalosť, ktorá viedla k poškodeniu.
  • Oznámte poisťovni, že nastala škodová udalosť
  • Počkajte s celkovou opravou poškodeného majetku alebo s odstraňovaním zvyškov poškodených vecí na pokyn poisťovne.

Kedy volať políciu?

Vždy, keď je v súvislosti so škodovou udalosťou podozrenie z pokusu alebo spáchania trestného činu je nutné volať políciu.

 

Čo potrebujete k nahláseniu škodovej udalosti?

  • číslo poistnej zmluvy
  • identifikačné údaje poisteného (meno a priezvisko / názov spoločnosti, dátum narodenia / IČO)
  • dátum a miesto vzniku škodovej udalosti
  • informácie o príčine vzniku škody a rozsahu poškodenia
  • číslo bankového účtu pre poslanie poistného plnenia (pre urýchlenie výplaty poistného plnenia)

 

Na základe Vášho oznámenia je škodová udalosť evidovaná v informačnom systéme. Číslo poistnej udalosti po dokončení registrácie obdržíte e-mailom alebo telefonicky.

Ako prebieha likvidácia poistnej udalosti?

  • Oznámenie škodovej udalosti prebieha už uvedenými spôsobmi a to elektronicky, telefonicky alebo písomne poštou.
  • Po oznámení škodovej udalosti je udalosť zaregistrovaná v našom systéme a klientovi posielame číslo poistnej udalosti emailom alebo telefonicky.
  • Po registrácii poistnej udalosti je poistený kontaktovaný spoločnosťou Track claim Slovakia.
  • Podľa typu a rozsahu škody je poistený kontaktovaný technikom, aby sa dohodli na obhliadke škody alebo zaslanie informácie s vyžiadaním dokumentov potrebných na likvidáciu poistnej udalosti. Škodová udalosť môže byť riešená aj kombináciou uvedených postupov.
  • Pokiaľ máte možnosť predložiť pri obhliadke škody poistnú zmluvu je potrebné si ju pripraviť.
  • Po doložení všetkých potrebných dokumentov likvidátor posúdi nárok na poistné plnenie a vypočíta výšku škody.
  • Klient je informovaný písomne o ukončení likvidácie poistnej udalosti a je informovaný aj o spôsobe výplaty poistného plnenia (na účet).

 

V prípade, že v priebehu likvidácie škodovej udalosti sa zistí, že škodovú udalosť nie je  možné zlikvidovať a vyplatiť z nej poistné plnenie, poisťovňa písomne oznámi  klientovi výsledok šetrenia škodovej udalosti a podá vysvetlenie prečo nie je možné poistnú udalosť ukončiť a poslať poistné plnenie.

 

Pri likvidácii poistnej udalosti môžu byť potrebné nasledovné doklady:

  • Doklady k posúdeniu nároku na poistné plnenia (dodací list, kúpna zmluva, potvrdenie o zaplatení, atď...)
  • Doklady za opravu
  • Doklad o neopraviteľnosti poškodenej veci
  • Znalecký posudok

Dokumenty na stiahnutie:

Nahlásenie škodovej udalosti

Elektronicky

Vyplňte Hlásenie škodovej udalosti v programe Word. Vytlačte, podpíšte, naskenujte a pošlite emailom
na adresu:

Formulár tu

Telefonicky

Linka Klientského centra našej poisťovne je Vám k dispozícii každý pracovný deň
od 9:00 hod do 17.00 hod.

0850 888 988

Písomne poštou

Vyplnený formulár pošlite na:

PREMIUM Insurance Company Limited,
pobočka poisťovne z iného členského štátu

Likvidácia poistných udalostí
Šoltésovej 14
811 08 Bratislava